Розподіл електричної енергії
опубліковано 23 січня 2024 року о 14:49

 

 

 ПОГОДЖЕНО

 

 Сільський голова

 

 _____________В.М. Кривошей

 23 січня 2024 рік

 

 

 

 

 

 ОБГРУНТУВАННЯ

 підстави для здійснення закупівлі

(відповідно до пункту 13 «Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених Постановою КМУ від 12.10.22 № 1178)


Закон України «Про публічні закупівлі» (далі-Закон) визначає правові та економічні засади здійснення закупівель товарів, робіт і послуг для забезпечення потреб держави, територіальних громад та об’єднаних територіальних громад.

На період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, замовники, що зобов’язані здійснювати публічні закупівлі товарів, робіт і послуг відповідно до Закону,проводять закупівлі з урахуванням Особливостей.  

Підпунктом 5 пункту 13 Особливостей передбачено, придбання замовниками товарів і послуг (крім послуг з поточного ремонту), вартість яких становить або перевищує 100 тис. гривень/послуг з поточного ремонту, вартість яких становить або перевищує 200 тис. гривень/робіт, вартість яких становить або перевищує 1,5 млн гривень, може здійснюватися без застосування відкритих торгів та/або електронного каталогу для закупівлі товару у разі, коли роботи,товари чи послуги можуть бути виконані, поставлені чи надані виключно певним суб’єктом господарювання у випадку відсутності конкуренції з технічних причин, яка повинна бути документально підтверджена замовником.

Відповідно до Постанови НКРЕКП від 14.03.2018р. №312 "Про затвердження Правил роздрібного ринку електричної енергії", оператор системи розподілу в межах території здійснення ліцензованої діяльності забезпечує розподіл електричної енергії власними мережами та технологічними електричними мережами інших власників, які не виконують функції оператора системи розподілу, згідно з умовами ліцензії або відповідно до законодавства. Пунктом 4.33. Правил вказано, що Споживачі, які відповідно до методики, затвердженої центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізацію державної політики в електроенергетичному комплексі, зобов’язані здійснювати розрахунки за перетікання реактивної електричної енергії, вносять плату за перетікання реактивної електричної енергії на поточний рахунок оператора системи, на території здійснення ліцензованої діяльності якого приєднані електроустановки споживачів, відповідно до умов договору про надання послуг із забезпечення перетікань реактивної електричної енергії, який може бути договором споживача про розподіл (передачу) електричної енергії.

Згідно постанови Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сферах енергетики та комунальних послуг від 16.11.2018 №1440 АТ" ДТЕК ДНІПРОВСЬКІ ЕЛЕКТРОМЕРЕЖІ" видано ліцензію на право провадження господарської діяльності з розподілу електричної енергії у межах місць провадження господарської діяльності, а саме на території Дніпропетровської області в межах розташування системи розподілу електричної енергії, що перебуває у власності АТ " ДТЕК ДНІПРОВСЬКІ ЕЛЕКТРОМЕРЕЖІ" електричних мереж інших власників, які приєднані до мереж ліцензіата (з якими укладені відповідні договори згідно з законодавством). Згідно ст.5 "Сфери діяльності суб'єктів природних монополій", Закону України "Про природні монополії" від 20.04.2000р. №1682-III (із змінами та доповненнями) АТ" ДТЕК ДНІПРОВСЬКІ ЕЛЕКТРОМЕРЕЖІ" є монополістом з передачі електричної енергії місцевими (локальними) електромережами в межах балансової належності електроустановок замовника. Враховуючи вищенаведене АТ" ДТЕК ДНІПРОВСЬКІ ЕЛЕКТРОМЕРЕЖІ" є підприємство, який може надавати послуги з розподілу (передачі) електричної енергії та послуги із забезпечення перетікань реактивної електричної енергії в межах балансової належності електроустановок замовника по м. Павлоград, тому наявні всі підстави застосувати абзац 4 підпункту 5 пункту 13 Особливостей, придбання замовниками товарів і послуг (крім послуг з поточного ремонту), вартість яких становить або перевищує 100 тис. гривень/послуг з поточного ремонту, вартість яких становить або перевищує 200 тис. гривень/робіт, вартість яких становить або перевищує 1,5 млн гривень, може здійснюватися без застосування відкритих торгів та/або електронного каталогу, у разі відсутності конкуренції з технічних причин, яка повинна бути документально підтверджена замовником.

Частиною другою статті 5 Закону України «Про природні монополії» передбачено ведення Антимонопольним комітетом України зведеного переліку природних монополій на підставі реєстрів суб’єктів природних монополій у сфері житлово-комунального господарства, що формуються національною комісією, що здійснює державне регулювання у сфері комунальних послуг, а в інших сферах, в яких діють суб’єкти природних монополій, - національними комісіями регулювання природних монополій у відповідній сфері або органами виконавчої влади, що здійснюють функції такого регулювання до створення зазначених комісій. Разом з тим відповідно до статті 13 Закону України «Про природні монополії» національні комісії регулювання природних монополій у відповідній сфері або органи виконавчої влади, що здійснюють функції такого регулювання до створення зазначеної комісії визначають суб’єктів природних монополій, складають та ведуть реєстри таких суб’єктів природних монополій. Відповідно до пункту 4 Порядку складання та ведення Зведеного переліку суб’єктів природних монополій, затвердженого розпорядженням Комітету від 28.11.2012 року № 874-р (зареєстроване в Міністерстві юстиції України 19.12.2012 за № 2119/22431 ), внесення суб'єктів природних монополій до Зведеного переліку здійснюється Комітетом на підставі реєстрів, отриманих від Міністерства інфраструктури України; Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сферах енергетики та комунальних послуг.


Враховуючі те, що постачальником з розподілу електричної енергії є лише певний суб’єкт господарювання АТ" ДТЕК ДНІПРОВСЬКІ ЕЛЕКТРОМЕРЕЖІ"  , що визначено відповідним документом зведеним реєстром природних монополій (додається) ,застосовується вищевказане виключення.

Таким чином, наявні підстави для укладення прямого договору відповідно до абз.4 п.п.5 пункту 13 Особливостей.

Назва предмету закупівлі: Послуги з розподілу електричної енергії

ДК 021:2015 - 65310000-9 Розподіл електричної енергії

Обсяг закупівлі визначається на підставі річного планування, а також з урахуванням потреби замовника па період з 01.01.2024 року по 31.12.2024 року і становить 1 070 190 кВт/год.

Розмір бюджетного призначення на період з 01.01.2024 року по 31.12.2024 року – 1 705 493 грн.31 коп.


З огляду на викладене, рішення щодо проведення закупівлі відповідає чинному законодавству.

За результатами закупівлі, здійсненої відповідно до цього пункту, замовник оприлюднює в електронній системі закупівель звіт про договір про закупівлю, укладений без використання електронної системи закупівель, відповідно до пункту 38 розділу X «Прикінцеві та перехідні положення» Закону.


Перелік документів, якими підтверджується наявність підстави для застосування виключення відповідно до п.п.5 пункту 13 Особливостей:

  • Зведений перелік суб’єктів природних монополій.







Уповноважена особа (начальник відділу

організації та забезпечення державних

закупівель) Т.В. Копилова

 

 

 

 

 

 

 

 



Outdated Browser
Для комфортної роботи в Мережі потрібен сучасний браузер. Тут можна знайти останні версії.
Outdated Browser
Цей сайт призначений для комп'ютерів, але
ви можете вільно користуватися ним.
67.15%
людей використовує
цей браузер
Google Chrome
Доступно для
  • Windows
  • Mac OS
  • Linux
9.6%
людей використовує
цей браузер
Mozilla Firefox
Доступно для
  • Windows
  • Mac OS
  • Linux
4.5%
людей використовує
цей браузер
Microsoft Edge
Доступно для
  • Windows
  • Mac OS
3.15%
людей використовує
цей браузер
Доступно для
  • Windows
  • Mac OS
  • Linux